Kundexempel

Här listar vi några exempel på kundlösningar och länkar även till dem så du kan se hur det fungerar live.

 

Öresundskraft

Öresundskraft är ett av Sveriges större energibolag som säljer och distribuerar energi (el, fjärrvärme, naturgas och fjärrkyla) samt bredband och fordonsgas.

Öresundskraft har använt Humanys inline-widget inbäddad på sin kundservice-sida. Denna har de gett en egen personlig stil med egna bilder, färger och ikoner. 

Under "Kontakta oss" har de även aktiverat Humanys Kontaktvägsväljare som vägleder kunden till rätt kontaktväg.

Som alla Humanys lösningar är topplistorna med vanliga frågor kontextuella. Prova exempelvis att gå från "Privat" till "Kundservice" och jämför hur topplistan ser ut om du istället går till "Kundservice" via sidan "Företag".

Ta mig till lösningen »


CDON.COM

CDON.COM ingår i Qliro Group, en ledande e-handelskoncern i Norden. Sedan starten 1999 har gruppen utökat och breddat sin produktportfölj till att idag vara en ledande e-handelsaktör inom konsumentvaror och livsstilsprodukter

CDON använder Humanys lightbox-widget på sin sajt. Denna öppnas ovanpå den vanliga sidan så kunden kan få hjälp utan att lämna den sida/varukorg som de befinner sig på. 

CDON använder bland annat Humanys dialogfunktion för att vägleda kunder som vill reklamera till rätt ställe (se reklamationsdialogen här).

Med hjälp av de inbyggda visningsreglerna i Humany så har CDON ställt in så att en kund som befinner sig i varukorgen och klickar på kundservice direkt kommer till kontaktsidan i lightboxen istället för att få upp vanliga frågor. Prova själv och se hur det fungerar!

Ta mig till lösningen »


Callme

Callme är en populär dansk telecom-operatör som bland annat vunnit utmärkelse för mest lojala mobilkunder i Danmark 2015.

Callme har gjort sin egen styling av Humanys inline-widget så lösningen verkligen smälter in med den övriga sajten. 

Förutom en väl genomtänkt kontaktvägsväljare så jobbar Callme också mycket med inbäddade videor i sina guider. Video är ett trevligt och pedagogiskt alternativ till ren text och enkelt att lägga in i Humanys verktyg.

Ta mig till lösningen »